Veelgestelde vragen - Frequently Asked Questions (FAQ)
Online cursus
Hoe werkt dat, zo'n online naaicursus?
Hoe lang heb ik toegang tot de online naaicursus?
Wat heb ik nodig voor de online naaicursus van mijn keuze?
Wat doe ik als ik er niet uitkom?
Wat krijg ik als ik mee doe?
Welke patroontekenmethode gebruik je?
Ik maak gebruik van de Danckaerts Patroontekenmethode, een modevakschoolvereniging waar ik als Coupeuse bij ben aangesloten (als coupeuse Dameskleding, Proportie, Heren- en Jongenskleding, en Lingerie). Deze methode is nèt wat gedetailleerder dan de methode die gebruikt wordt voor commerciële patronen en daardoor kun je kleding ontwerpen die echt op maat is. Wil je life les in patroontekenen, of ook een opleiding volgen? Kijk dan eens of er een modevakschool in jouw buurt is!
Inloggen op de nieuwe website
Ik kan niet inloggen met het emailadres of de gebruikersnaam die ik altijd gebruikte voor de stoffenwinkel (www.studiodotter.nl).
Dat kan kloppen: we konden slechts één groep gebruikers importeren en dat zijn de mensen geworden die een online cursus hadden op www.studiodotter-onlinecursus.nl, zodat zij op de nieuwe website toegang hebben tot hun cursus(sen). Dat betekent dat het account dat je eens hebt aangemaakt in de webwinkel, met adresgegevens en bestelgeschiedenis, vervallen is, helaas. Je kunt, wanneer je weer een bestelling plaatst, een nieuw account aanmaken. Mocht je vragen hebben over vorige bestellingen, kun je me altijd even een berichtje sturen!
Ik heb een of meer cursussen gekocht, hoe kom ik op de nieuwe website bij die cursussen?
Wanneer je rechtsboven op Inloggen klikt, en je gebruikersnaam en wachtwoord ingeeft*, kom je in ‘Mijn Account’. Hier vind je niet alleen je bestelgeschiedenis (vanaf april 2023, heb je vragen over eerdere bestellingen kun je me een berichtje sturen!), maar onder het kopje ‘Mijn cursussen’ ook alle cursussen die je hebt aangeschaft. Vanaf deze pagina kun je ook gelijk je videolessen gaan volgen.
*Kies voor ‘Wachtwoord vergeten’ wanneer dat het geval is, of als je hier voor het eerst komt na de lancering van de nieuwe website (dd april 2023). Gebruik dan het emailadres dat je ook gebruikte voor de online leeromgeving www.studiodotter-onlinecursus.nl.
Verzenden
- Bestellingen van stof, fournituren en patronen worden wekelijks op dinsdag en vrijdag verstuurd via PostNL.
- De verzendkosten (afhankelijk van gewicht en formaat en bepaald door de tarieven van PostNL) zijn voor rekening van de koper. Je ontvangt een Track&Trace code om je bestelling te kunnen volgen.
- Koop je stof of fournituren en ben je niet tevreden (over bijvoorbeeld de kleur)? Neem dan contact op per mail, zodat we kunnen overleggen over een oplossing. Retourneren moet 14 dagen na ontvangst gemeld worden. Bij ontvangst van het product door Studio Dotter krijg je je aankoopbedrag terug (mits ongebruikt, onbeschadigd en ongewassen). Verzendkosten terug naar de winkel zijn voor jouw rekening. Papieren patronen kunnen niet geretourneerd worden.
- Verzenden van de Kadobon gebeurt direct na aankoop. De ontvanger krijgt een unieke kortingscode en ontvangt bij het gebruik hiervan bij een bestelling in de webshop de waarde van de kadobon als korting.
- Direct na aankoop van een online cursus heb je toegang tot je cursus via Mijn Account, waar je komt door rechtsboven op Inloggen te klikken.
Online agenda (voor naaicursus in de studio)
Waar staat de agenda?
In de factuur die ik je voorafgaand aan de naaicursus heb gestuurd, staat een bijlage met daarin de directe link naar de agenda op www.supersaas.nl. Met het wachtwoord (zie zelfde bijlage) heb je vervolgens toegang tot de agenda.
Ik wil me afmelden voor een les, maar het lukt niet. Hoe kan dat?
Ik wil me aanmelden voor een inhaalles, maar het lukt niet. Hoe kan dat?
Mag ik mijn gemiste les ook inhalen in een volgende lesperiode?
Ik wil een les inhalen, maar er is geen plek op een ander moment dat ik kan. Wat nu?
Inhalen kan alleen als er plek is. Is er geen plek op de dagen dat jij kan op het moment dat je de inhaalles wilt plannen, adviseer ik je even te wachten en het later nog eens te proberen. Er wordt dagelijks geschoven door cursisten.
Inhalen is overigens geen recht, maar een service. Lukt het niet om een inhaalles te plannen binnen de 10 lesweken, is dat helaas pech….☹️